14 Aralık 2007 Cuma

"Ah şu beynimiz! Gözardı edilen tıbbi gerçekler"


"Ah şu beynimiz! Gözardı edilen tıbbi gerçekler"de bilimsel veriler ışığında neden ve nasıl hasta olunduğunu, beynin hastalıklar üzerine etkisini, değişmesi gereken tedavi anlayışını ve yeni tedavi yöntemlerini her okurun anlayacağı bir biçimde anlatmaya çalışıyor.

Neden hasta oluyoruz? Bu sorunun yanıtını bulabilirsek sağlığımızı koruma ve hastalıkları tedavi etme yolunda başarı sağlayabiliriz.
Doğal ortamda yaşayan hayvanlarda şeker, kalp, yüksek tansiyon, kanser gibi pek çok hastalık gözlenmiyor. Oysaki insan ve hayvanların vücut yapı ve çalışma biçimleri tamamen aynı. Doğal ortamda yaşayan hayvanlardan ayrılan özelliklerimizi ortaya koyarak "Neden hasta oluyoruz?" sorusuna yanıt bulabiliriz.

Kitabın maddeler halinde özeti:
Beyin ön bölge çalışmasıyla akıl ve kişilik özellikleri ortaya çıkar.
Beyin ön bölgesi hipotalamus aracılığıyla vücudu yönetir.
Beyin ön bölgesinde oluşan değişik çalışma dereceleri (duyarlılık) insanlarda görülen kişilik özelliklerinin çeşitliliğini sağlar.
Beyin ön bölge duyarlılığı stres, kafa darbesi, şeker ve hamur işi ağırlıklı beslenme alışkanlıkları ile artar.
Beyin ön bölge duyarlılığında artış olması ile vücudun yönetimi bozulur (Allostaz).
Şeker ve hamurişi ağırlıklı beslenme allostazı ayrıca arttırır.
Allostaz durdurulamaz ise hastalıklar ortaya çıkar.
Beyin ön bölge duyarlılığında artış, doğrudan ve allostaz etkisi ile dolaylı olarak, nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların da oluşmasını sağlar.
Tedaviler, artmış olan beyin ön bölge duyarlılığını ve allostaz sistemini azaltmak üzerine kurulmalıdır.
Güncel ilaç tedavileri bu iki durum üzerine etkili değildir.
Tedaviler, adaptojen (uyum sağlayıcı) maddeler ve yaşam tarzı düzenlenmesi üzerine kurulmalıdır.
QEEG (beyin haritalama yöntemi) beyin çalışmasının artan duyarlılık özelliklerini göstermesi açısından diğer tanı yöntemlerinden üstündür.
Nöroterapi, beyin çalışmasıyla ilgili artmış olan duyarlılıkları azaltıcı etkisiyle, ümit veren bir tedavi yöntemidir.

Dr. Güçlü Ildız kimdir?
1965 yılında, babamın görevi nedeniyle bulunduğumuz Samsun'da doğmuşum. 1968 yılından sonraki yaşantımın aralıklı olarak toplam 25 yılı Adana'da geçti. 1982 Adana Borsa Lisesi'nden mezun oldum. 1983 İTÜ Kimya Mühendisliği, 1984 ODTÜ Kimya Mühendisliği bölümlerinde okudum. 1985 yılında girdiğim Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi'nden 1992'de mezun oldum. Ardından 1 yıl süreyle Çankırı'da mecburi hizmetimi yaptım. 1998 yılında SB Ankara Hastanesi'nden nöroloji uzmanlığımı aldım. Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Nöroloji bölümünde, Prof.Dr Erhan Bilir gözetiminde 3 ay uzun süreli, monitorizasyonlu EEG konusunda çalışmalarım oldu. Psikiyatri rotasyonumu 5 ay süre ile Ankara Numune Hastanesi'nde yaptım. Kısa dönem bedelli askerlik görevim ardından Marmaris Devlet Hastanesi'nde 3 yıl çalıştım. 2000 yılında istifa edip Antalya'da bir özel hastanede 1 yıl çalıştım. Ardından tekrar Sağlık Bakanlığı'na başvurdum. 2003 yılında Elazığ Devlet Hastanesi'ndeki görevimden, özel nöroloji ve psikiyatri dal merkezi kurmak için 2. kez istifa ettim.

Nöroterapiyle 2006 yılına kadar teorik olarak çalıştım. Aynı yıl, Elazığ'dan ayrılarak, İstanbul'da nöroterapi uygulamaları yapan bir klinikte 4 ay görev yaptım. Ardından aralıklı olarak Hollanda ve İngiltere'de bulunan nöroterapi kliniklerinde, toplam 4 ay süreli gözlemci ve uygulayıcı olarak çalıştım. İstanbul’da bir özel hastanede kısa süreli çalışmanın ardından, halen İstanbul Osmanbey'de bulunan muayenehanemde hastalarımı görmeyi sürdürüyorum.Evli, 2 çocuk babasıyım.

Hiç yorum yok: